Coaching skuteczną metodą motywowania pracowników

Kod szkolenia: 
Z14

Korzyści

  1. Poznanie podstawowych zasad coachingu jako metody kierowania i wspierania pracowników w osiąganiu lepszych wyników pracy
  2. Rozwój umiejętności budowania relacji i usprawniania interakcji prowadzących do skutecznych działań zespołowych
  3. Kształcenie umiejętności doboru metod współpracy z klientami w celu osiągania lepszych wyników w pracy
  4. Nabycie umiejętności oceny własnych kompetencji stosowania coachingu jako metody zarządzania
  5. Pogłębienie umiejętności skutecznej komunikacji

Program

1. Coaching metodą wspierania podwładnych w ich pracy zawodowej

  • współczesna metoda kierowania zespołem
  • umiejętności społeczne wykorzystywane w coachingu
  • korzyści wspierania pracowników poprzez coaching
  • coaching metodą motywowania

2. Diagnoza umiejętności coacha

  • styl instruktora (praca z niedoświadczonym podwładnym)
  • styl obserwatora (praca z osobą o długim doświadczeniu)
  • samoocena kompetencji szefa jako trenera

3. Proces uczenia się osoby coach' owanej

  • diagnoza stylu uczenia się
  • cykl uczenia się
  • czynniki ograniczające skuteczność uczenia się

4. Komunikacja interpersonalna w coachingu

  • diagnoza stylu komunikowania się
  • techniki efektywnej komunikacji
  • techniki skutecznego motywowania
  • techniki monitorowania pracy podwładnych
  • techniki konstruktywnej krytyki
  • zasady skutecznej oceny osiąganych wyników pracy

5. Diagnoza przygotowania pracowników

  • dobór stylu kierowania do umiejętności i przygotowania pracownika
  • rozpoznawanie indywidualnych stylów pracy pracowników
  • poznanie umiejętności planowania i organizowania pracy podwładnych

6. Etapy coachingu

  • analiza sytuacji przed podjęciem coachingu
  • określanie celów i planów w procesie coachingu
  • organizacja sesji coachingowej
  • interakcja coachingowa
  • ocena efektów zastosowania coachingu

7. Techniki stosowane w coachingu

  • sprzężenie zwrotne (udzielanie i przyjmowanie informacji)
  • myślenie systemowe
  • efektywne stawianie pytań
  • metoda GROW (WZRASTANIE)
  • techniki motywacyjne

8. Psychologiczne bariery w coachingu

  • blokady szkoleniowe coacha i ich omijanie
  • niechęć pracowników do bycia szkolonym i sposoby jej przezwyciężania

Uczestnicy

Szkolenie adresowane jest do kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla: menedżerów, kierowników zespołów, zarządzających firmami.

Czas trwania

3 dni / 21 jednostek dydaktycznych

Prowadzący

Zespół ekspertów

Odpłatność

Koszt szkolenia przeprowadzonego na zlecenie ustalany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą

Terminy

Szkolenie może być wykonane na zlecenie. Terminy ustalane są indywidualnie ze Zleceniodawcą.