Public relations - moda czy konieczność

Kod szkolenia: 
M111

Korzyści

Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie:

  • swobodnie wykorzystywał metody kreowania pozytywnego wizerunku instytucji przy pomocy różnych technik i narzędzi PR
  • rozpoznawał i charakteryzował grupy interesu wśród przedstawicieli opinii publicznej
  • opracuje plan komunikacji w działaniach informacyjno-promocyjnych
  • opracuje informacje prasowe oraz udzieli wypowiedzi eksperckiej do mediów
  • stosował system identyfikacji wizualnej
  • przeciwdziałał powstawaniu sytuacji kryzysowych oraz budował zespół antykryzysowy.

Program

1.  Istota oraz cele działań PR

  • zarządzanie reputacją firmy
  • wizerunek jako przedmiot oddziaływania PR

2. Projektowanie działań PR

  • funkcje PR
  • identyfikacja potrzeb informacyjnych firmy i jej otoczenia
  • budowanie strategii PR i planu komunikacji

3. System identyfikacji urzędu a działania PR

  • znaczenie identyfikacji wizualnej w procesie budowania wizerunku
  • metody zwiększania skuteczności działań PR przez stosowanie sytemu identyfikacji wizualnej

4. Współpraca z mediami

  • system komunikacji z mediami
  • zasady przygotowania materiałów dla mediów
  • reguły organizacji wydarzeń dedykowanych mediom
  • prawne uwarunkowania współpracy z mediami

5. Zarządzanie sytuacją kryzysową

  • identyfikacja sytuacji kryzysogennych
  • przebieg sytuacji kryzysowej
  • program interwencji kryzysowej
  • sposoby reagowania na niekorzystne informacje

6. Public relations wewnętrzne

  • zadania pracowników w budowaniu przyjaznego wizerunku firmy
  • system komunikacji wewnętrznej
  • narzędzia komunikacji wewnętrznej

7. Rola wydawnictw, Internetu i wydarzeń specjalnych

  • metody zarządzania wizerunkiem poprzez organizację eventów
  • wydawnictwa specjalne jako narzędzie wzmacniające działania PR
  • internet i nowe media jako najszybszy kanał komunikacji

8. Ocena działań PR

  • formy kontroli PR
  •  monitoring mediów
  •  wykorzystanie badań opinii

Uczestnicy

Szkolenie skierowane jest do rzeczników prasowych, specjalistów ds. promocji, informacji lub komunikacji społecznej, a także do menedżerów projektów. Mogą w nim uczestniczyć także przedstawiciele kadry zarządzającej oraz osoby, których zadania obejmują także reprezentację firmy.

Czas trwania

2 dni / 16 jednostek dydaktycznych

Prowadzący

Iwona Jeleń

Odpłatność

Koszt szkolenia przeprowadzonego na zlecenie ustalany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą

Terminy

Szkolenie może być wykonane na zlecenie. Terminy ustalane są indywidualnie ze Zleceniodawcą.