Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego

Korzyści

Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości prawnej w odniesieniu do wymogów stawianych podmiotom rynku finansowego przez przepisy ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji i o Rzeczniku Finansowym, a w efekcie zmniejszenie ryzyka prawnego związanego z rozpatrywaniem reklamacji przez te podmioty.

Program

  1. Nowe obowiązki podmiotów rynku finansowego związane z ustawą o rozpatrywaniu reklamacji i o Rzeczniku Finansowym.

    • zakres obowiązywania ustawy
    • obowiązki dotyczące rozpatrywania reklamacji wynikające z innych przepisów
  2. Problemy interpretacyjne wynikające z ustawy.
    • definicja klienta
    • definicja reklamacji
    • skutek niedotrzymania terminu na rozpatrzenie reklamacji
  3. Przebieg procesu reklamacyjnego.
    • sposób złożenia reklamacji i dokumentacja wymagana od klienta
    • termin udzielenia odpowiedzi
    • treść odpowiedzi na reklamację
    • tryb odwoławczy
  4. Ryzyka związane z reklamacjami.
  5. Wpływ ustawy na wzorce świadczenia usług i regulacje wewnętrzne.
    • procedura składania i rozpatrywania reklamacji
    • treść wzorców świadczenia usług
  6. Instytucja Rzecznika Finansowego.
    • rola Rzecznika
    • uprawnienia Rzecznika
    • coroczne sprawozdanie przekazywane Rzecznikowi
    • kary pieniężne
    • pozasądowe postępowanie przed Rzecznikiem
    • istotne poglądy

Uczestnicy

Szkolenie adresowane jest do podmiotów rynku finansowego w rozumieniu ustawy o rozpatrywaniu reklamacji i o Rzeczniku Finansowym, w szczególności banków, spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, instytucji pożyczkowych, zakładów ubezpieczeń.

Czas trwania

1 dzień, 6 godzin dydaktycznych

Prowadzący

Radca prawny i trener, zajmujący się m.in. kwestiami związanymi ze świadczeniem usług bankowych (rachunki, kredyty, depozyty), ochroną konsumenta w branży bankowej, przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, ochroną danych osobowych, prawem spółdzielczym. W ostatnich latach prowadził szereg projektów wdrożeniowych dotyczące kluczowych regulacji w działalności bankowej m.in. w zakresie bezpieczeństwa płatności internetowych, zarządzania reklamacjami, rachunków uśpionych, maksymalnych pozaodsetkowych kosztów kredytu i in.

Odpłatność

Koszt szkolenia przeprowadzonego na zlecenie ustalany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą

Terminy

Szkolenie może być wykonane na zlecenie. Terminy ustalane są indywidualnie ze Zleceniodawcą.