Skuteczna sprzedaż produktów i usług bankowych

Kod szkolenia: 
M21

Korzyści

Wzrost skuteczności sprzedaży produktów bankowych poprzez wykształcenie umiejętności planowego działania i organizacji pracy.

Poprawa umiejętności kontaktowania się z klientem oraz wykształcenie aktywnej postawy – niezależnie od stanowiska pracy – ukierunkowanej na poszukiwanie klienta i budowanie partnerskiej relacji z klientem.

Nabycie zdolności obrony przed silnym wpływem wywieranym przez niektórych klientów.

Program

1. Strategia docierania do klientów i ich pozyskiwania

  • cel firmy – cel firmy – planowanie działania
  • sfera wpływu i sfera zainteresowania czyli rzecz o priorytetach

2. Oczekiwania klienta – klucz do sukcesu w sprzedaży

  • po nitce do kłębka – trafna diagnoza potrzeb klienta
  • sprzedać czy pomóc kupić – elementy analizy psychologicznej klienta
  • czego doradca banku może nauczyć się w dobrej restauracji – potęga pytań

3. Podpory profesjonalnej sprzedaży

  • potrzeba – emocje – decyzja
  • efektywna komunikacja z klientem – różnica między „mówić do siebie” i „rozmawiać ze sobą”
  • komunikacyjne narzędzia wywierania wpływu – komunikacja racjonalna i emocjonalna

4. Skuteczna prezentacja oferty banku

  • etapy efektywnej prezentacji w rozmowie z klientem
  • dostosowanie formy i treści do podmiotu (klienta)
  • unikatowe składniki oferty – umiejętne przedstawienie
  •  analiza, atuty, argumenty (3A) – elementy przekonującej prezentacji

5. Typologia zachowań klientów i techniki postępowania

  • model zachowań konsumenckich klienta – rozpoznanie i ocena
  • zasady komunikowania się i oddziaływania w korelacji z typem klienta
  • warunki merytorycznych negocjacji – atrybuty skutecznej sprzedaży
  • odporność na manipulację – rozpoznawanie i obrona

6. Ważne słowo: skuteczna argumentacja

  • niewinne słowa o silnym działaniu czyli perswazja
  • co oznacza określenie „język pozytywny”?
  • kreatywność w argumentacji – element zaskoczenia klienta
  • zasady postępowania z zastrzeżeniami klienta

Uczestnicy

Seminarium przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za pozyskiwanie i utrzymywanie efektywnych kontaktów z klientami w zakresie oferowanych produktów i usług bankowych.

Czas trwania

2 dni / 14 jednostek dydaktycznych

Prowadzący

Zespół doświadczonych trenerów

Odpłatność

Koszt szkolenia przeprowadzonego na zlecenie ustalany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą

Terminy

Szkolenie może być wykonane na zlecenie. Terminy ustalane są indywidualnie ze Zleceniodawcą.