Tajniki skutecznych negocjacji

Kod szkolenia: 
Z03

Korzyści

Udoskonalenie zachowań podnoszących skuteczność w realizowanych celach negocjacyjnych, określenie obszarów własnego rozwoju – sprzyjających podnoszeniu efektywności w negocjacjach.

Program

1. Wprowadzenie do negocjacji

  • profesjonalna postawa negocjatora
  • przygotowanie do negocjacji
  • zebranie informacji o naszym partnerze i ich użycie podczas negocjacji
  • kiedy nie powinniśmy negocjować
  • style negocjacji – współpraca i walka
  • negocjacje indywidualne i zespołowe – różnice w podejściu
  • scenariusze negocjacyjne

 2. Negocjacje jako porozumienie

  • znaczenie BATNA, czyli najlepsza alternatywa do wynegocjowanego porozumienia, i jej wpływ na wynik
  • techniki otwarcia, pierwsze wrażenie, nawiązanie kontaktu
  • otwarta postawa negocjacyjna: wiarygodność, sympatia, wysoki status
  • rozpoznanie psychologicznej sylwetki partnera
  • metody otwarcia negocjacji
  • mowa ciała i jej konsekwencja dla stron negocjacji
  • jak słuchać – aby osiągnąć cel
  • jak mówić – aby osiągnąć cel
  • etapy negocjacji
  • zakończenie negocjacji
  • budowanie relacji – otwarcie na stałą współpracę

  3. Negocjacje jako gra

  • typy negocjatorów oraz ich gier manipulacyjnych
  • rozpoznanie stylu gry partnera
  • taktyki i metody kluczenia
  • język perswazji; erystyka w negocjacjach
  • manipulacja ze strony partnera i sposoby obrony przed manipulacją
  • przewidywanie kolejnych posunięć
  • kulturalne wyrażanie niezadowolenia i sprzeciwu
  • zamiana zarzutów na korzyści

  4. Negocjacje jako wojna

  • siła i pozycja w negocjacjach
  • taktyki stopniowania siły argumentów
  • taktyki stawiania pod ścianą przez obie strony
  • przełamywanie impasu
  • przewidywanie kolejnych posunięć
  • konflikt z partnerem, radzenie sobie z niechęcią partnera
  • rozmowa z Trudnym Partnerem przy zachowaniu zasad biznesowego savoir-vivre'u
  • zarządzanie własnym stresem podczas rozmów negocjacyjnych

Uczestnicy

Szkolenie adresowane jest do wszystkich pracowników (zwłaszcza kadry kierowniczej), którzy w swojej pracy odpowiedzialni są za kontakty z kontrahentami i partnerami banków (doradcy bankowi B2B).

Czas trwania

2 dni / 16 jednostek dydaktycznych

Prowadzący

Zespół ekspertów

Odpłatność

Koszt szkolenia przeprowadzonego na zlecenie ustalany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą

Terminy

Szkolenie może być wykonane na zlecenie. Terminy ustalane są indywidualnie ze Zleceniodawcą.