Trening menedżerski

Kod szkolenia: 
Z33

Korzyści

Cele zajęć:

  1. Uświadomienie uczestnikom roli i znaczenia menadżera w procesie zmian w organizacji
  2. Poznanie etapów i mechanizmów zmiany i sposobów działania w okresie przemian
  3. Zwiększenie gotowości do akceptowania i angażowania się w zmianę
  4. Wzrost kompetencji w zakresie efektywnego zarządzania czasem i organizacji pracy
  5. Pogłębienie wiedzy na temat metod planowania i organizowania pracy
  6. Doskonalenie umiejętności efektywnej organizacji własnego czasu
  7. Rozwijanie umiejętności stanowienia celów i określania priorytetów
  8. Poznanie zasad budowania zespołów projektowych

Metoda

  • wykład interaktywny
  • gra dydaktyczna
  • ćwiczenia w parach i grupach
  • sesje pytań i odpowiedzi
  • testy
  • studia przypadków
  • dyskusje grupowe (wymiana doświadczeń na forum grupy)

Program

I. Kierowanie zmianami i innowacją w organizacji (6 jedn. dydakt.)

  1. Dlaczego planowanie zmianą jest potrzebne we współczesnej organizacji?
  2. Rodzaje zmian
    • strategiczne
    • operacyjne
  3. Modele skutecznego wprowadzania zmian (Lewina, Beckharda, Turleya)
  4. Człowiek i organizacja w procesie zmian
    • reakcje na zmiany:

      • pozytywne
      • negatywne
    • różne sposoby opierania się zmianom i metody postępowania z oporem
    • emocjonalny cykl zmiany
  5. Ekologia zmian
  6. Menadżer w procesie zmian
    • menadżer propagatorem zmian
    • obszary odpowiedzialności menadżera (opracowanie wizji nowej organizacji, komunikowanie potrzeby zmian, wizja zmian)
  7. Doskonalenie organizacji – kierowanie twórczością i innowacją

II. Zarządzanie sobą w czasie (4 jedn. dydakt.)

  1. Osobiste nastawienie do czasu. Do czego potrzebne jest nam zarządzanie czasem
  2. Analiza wykorzystania czasu: identyfikacja złodziei czasu
  3. Reguły dobrego planowania w praktyce – jaki powinien być cel, by można go osiągnąć
  4. Techniki planowania:
    • planowanie 40/60
    • analiza ABC
    • planowanie krótko-, średnio- i długoterminowe
  5. Rytm wydajności i koncentracji – kiedy jesteśmy najbardziej efektywni? Planowanie dnia
  6. Ustalanie priorytetów według pilności i ważności. Zastosowanie matrycy Eisenhowera – analiza zadań
  7. Zasada Pareto (20/80) – jak zwiększać efektywność działania?
  8. Analiza własnych ograniczeń i przeszkód w gospodarowaniu czasem

III. Kierowanie zespołami projektowymi (6 jedn. dydakt.)

  1. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa, a struktura organizacyjna projektu i zespołu projektowego
  2. Kierownik projektu – cechy osobowe, wymagane umiejętności
  3. Błędy popełniane przez kierowników projektów
  4. Zespół projektowy
    • cechy zespołu projektowego
    • zasady skuteczności zespołu projektowego
    • struktury zespołu projektowego
    • sposoby określania zadań, uprawnień i odpowiedzialności
    • cechy pożądanych członków zespołu projektowego
  5. Kierowanie zespołem projektowym
    • fazy życia zespołu
    • komunikacja w projekcie
    • budowanie synergii zespołu
  6. Kształtowanie zespołu a rola menadżera projektu
  7. Sposoby wpływu na wydajność zespołu
    • budowanie komunikacji
    • tożsamość zespołu
    • motywowanie
    • prowadzenie spotkań
    • konflikty i sposoby ich rozwiązywania

Czas trwania

2 dni / 16 jednostek dydaktycznych

Prowadzący

Aleksandra Skwara

Odpłatność

Koszt szkolenia przeprowadzonego na zlecenie ustalany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą

Terminy

Szkolenie może być wykonane na zlecenie. Terminy ustalane są indywidualnie ze Zleceniodawcą.