Zarządzanie kryzysem w organizacji

Kod szkolenia: 
ZKO

Korzyści

  1. Poznanie reguł budowania scenariuszy przygotowujących pracowników  i zarządzających na wypadek kryzysu
  2. Poznanie zasad zarządzania stresem w trudnych sytuacjach zawodowych
  3. Kształcenie umiejętności radzenia sobie z plotkami w firmie, paniką wśród załogi
  4. Poznanie zasad komunikacji w sytuacjach trudnych oraz reguł komunikowania się z mediami

Program

1. Sytuacja kryzysowa

  • czym jest kryzys w organizacji?
  • przyczyny i źródła kryzysów w firmie
  • wpływ otoczenia zewnętrznego na kryzys w firmie
  • potencjalne konsekwencje kryzysu organizacji
  • zewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
  • wewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie

2. Przebieg sytuacji kryzysowej

  • symptomy kryzysu
  • fazy kryzysu
  • zakończenie kryzysu
  • strategie odbudowywania reputacji firmy
  • sytuacja po zażegnaniu kryzysu – uczenie się, formułowanie wniosków na przyszłość

3. Jak się uchronić przed kryzysem?

  • identyfikacja symptomów kryzysu – analiza potencjalnych źródeł
  • obserwacja otoczenia organziacji
  • monitoring zachowań pracowników w celu zapobiegania kryzysowi
  • monitoring mediów – analiza treści przekazów medialnych

4. Plan postępowania w kryzysie

  • budowanie zespołu kryzysowego
  • strategie komunikacji kryzysowej
  • scenariusze postępowania w sytuacjach kryzysowych
  • informowanie o kryzysie
  • proces zarządzania kryzysem

5. Style i reguły porozumiewania się

  • wykorzystywanie stylów komunikowania (dyrektywny, analityczny, uważający, afektywny) w sytuacji kryzysowej
  • wady i zalety poszczególnych stylów
  • praktyka stosowania stylów komunikowania się: kiedy, gdzie i w stosunku do kogo stosować poszczególne style komunikowania

6. Komunikacja z mediami w trakcie kryzysu organizacyjnego

  • reguły komunikacji z dziennikarzami
  • umiejętność reagowania na zarzuty dziennikarzy
  • wykorzystywanie mediów w odbudowywaniu reputacji organizacji

7. Umiejętność asertywnego zachowania i panowania nad stresem w sytuacji kryzysowej

  • znaczenie stresu w pracy zawodowej
  • przyczyny stresu
  • przezwyciężenie stresu w sytuacji kryzysowej
  • techniki asertywnego zachowania metodą redukcji stresu
  • praktyczne zasady organizowania pracy i czasu wolnego w sytuacji kryzysowej

Uczestnicy

Szkolenie adresowane jest do kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla.

Czas trwania

3 dni / 21 jednostek dydaktycznych

Prowadzący

Zespół doświadczonych trenerów

Odpłatność

Koszt szkolenia przeprowadzonego na zlecenie ustalany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą

Terminy

Szkolenie może być wykonane na zlecenie. Terminy ustalane są indywidualnie ze Zleceniodawcą.