Zasady analizy kredytowej przedsiębiorców sektora MSP
prowadzących pełną księgowość

Kod szkolenia: 
K02

Korzyści

Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy o zawartości informacyjnej sprawozdawczości finansowej klienta, ponadto nabycie praktycznych umiejętności wykorzystania tego źródła poprzez analizę kredytową na potrzeby ryzyka kredytowego.

Program

  1. Pogłębiona analiza ekonomiczna (jakościowa)

    • charakterystyka przedsiębiorcy
    • elementy działalności przedsiębiorstwa
    • otoczenie przedsiębiorców
    • znaczenie analizy SWOT
  2. Analiza bilansu podstawą oceny sytuacji finansowej przedsiębiorców
    • zawartość bilansu, zasady wyceny aktywów i pasywów
    • przetworzenie bilansu dla potrzeb analizy bankowej
    • kapitał obrotowy (KO) a równowaga finansowa
    • określenie ryzyka kredytowego wynikającego z sytuacji finansowej przedsiębiorcy
  3. Ocena efektywności gospodarczej przedsiębiorcy
    • prezentacja rachunku zysków i strat
    • metody analizy rachunku zysków i strat
  4. Analiza wskaźnikowa – konstrukcja podstawowych wskaźników i ich interpretacja
  5. Weryfikacja potrzeb kredytowych klienta oraz struktury kredytu na podstawie założeń przedsiębiorcy
  6. Rola analizy przepływów pieniężnych do oceny ryzyka kredytowego
    • metody sporządzania przepływów pieniężnych
    • wnioski z oceny przepływów pieniężnych
  7. Konieczność weryfikacji sprawozdań finansowych małych firm prowadzących pełną księgowość – przykłady „upiększania” sprawozdań i pułapek bilansowych
  8. Praktyczne aspekty zastosowania analizy ekonomiczno-finansowej w ocenie zdolności kredytowej przedsiębiorcy – ćwiczenia i przykłady

Uczestnicy

Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników udzielających kredytów przedsiębiorcom sektora MSP.

Czas trwania

2 dni / 14 jednostek dydaktycznych

Prowadzący

Wiesław Sendek

Odpłatność

Koszt szkolenia przeprowadzonego na zlecenie ustalany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą

Terminy

Szkolenie może być wykonane na zlecenie. Terminy ustalane są indywidualnie ze Zleceniodawcą.